Saç Bakımım ve Dökülen Saçlara Öneriler


Bir kadının en güzel aksesuarı saçlarıdir diye inanıyorum. Eminim birçok insan benimle aynı fikirdedir, bu yüzden sanırım denemediğimiz ürün, gitmediğimiz kuofor kalmamıştır. Daha cumartesi günü saçlarına sarı ekletip uçlarını epey bir yıpratan biri olarak yeniden saçımıza yaptığımız bakımın öneminin farkına vardım. Bakımlı ve güzel saç kadının kendine olan özgüvenini, etrafına saçtığı enerjinin pozitif olmasına epey bir yardımcı bence. Bu yüzden biraz gerekli olduğunu düşündüğüm bilgileri ve kendi uyguladığım rutini sizlerle paylaşayım dedim.
Cildiniz gibi aslında saçlarımızda değişik tiplere ayrılır. Kuru, yağlı veya karma. Saçlarınız kalın mı ince mi? Uzun mu? Kısa mı? Peki ya saç telleriniz? Kalın mı ince mi? Aslında bu soruların hepsi kullandığımız ürünlerin, şampuan olsun saç kremi olsun, seçimlerimizi etkiler. İnce saçlı ve ince telli saça sahip olan insanlar mesela daha çok hacim veren ürünlere yönelirken, kalın telli ve kontrolü daha zor olan saçlara sahip olan kadınlar ise hacimden ve elektriklenme yapıcak her üründen kaçınırlar.

Benim şampuan ve krem seçimimde herzaman önceliğim saçımı nem ve yumuşaklık kazandırması. Bunun nedeni kıvırcık ve nem'i resmen emen bir saç tipimin olması. Ben hiç hatırlamıyorum saçlarımı yumuşak olduğunu ne üzücü değil mi Şampuan ve bakım kreminde hiçde seçici biri değilim ben dediğim gibi, nem ve yumuşaklık versin yeter değiştirmemeye özen gösteriyorum. Saçlarımı yıkadıkdan sonra mümkün oldukça naturel kurumaya bırakıyorum (sanki çamaşır kurutuyor ). Zaten kıvırcık ve kabarık saçlıları bilir, ne tarak değer o saça nede kurutma makinesi . Fakat diyelim ki saçlarımı düzleştiriceğim, öncesinde saçlarım yaşken argan yağını eşit bir şekilde saçlarımı diplerine değmeden uçlarına sürerim. Bir sonraki adim ise ısı koruma sprayi saçımı kat kat ayırıp sıkmak. Daha sonra taradıkdan sonra kurutur, ve saçımı düzleştiririm. Saçlarımızı aslında ısıdan (ve güneşden) korumamız çok önemli. Zaten kuruysa saçlarınız, benim gibi samana bile döndüğü zamanlar olabilir Isi koruması olan bu sprayleri kullanırken lütfen hep kullanmaya özen gösterin. Birgün kullanıp, birgün kullanmayıp sonra sonuç göremedim demeyelim Saçımı yağ olarak argan yağı kullanıyorum. Saf argan yağı saçlarınızın kurumasını engeller, saç derinizin ve saçınızın daha canlı durmasını ve en önemlisi saç kırıklarının önüne geçer.

Not: Saçınızı hergün yıkamamaya dikkat edin. Şampuanlarda ve kremlerde bulunan solfate ve paraben gibi maddeler naturel yağları ve saç tellerimizi koruyan keratin'i söker. Saçınızın aslında yağlanması, kendi kendini beslemesi demektir.

Çok saçları dökülen bir insansanız - ki ben yaza kadar onlardandım size iki ürün önermek istiyorum. Biri At Kuyruğu Sampuanı, diğeri ise Elseve'in Arginine şampuan ve kremi. Elseve'in bu şampuanı ve kremini kullandığım günden sonrasında gerçekten etkiliydi, fakat bıraktığınız an saç dökülmeniz yeniden başlıyor. Yani daha kısa dönemlik bir çözüm. Yukarida gördüğünüz At Kuyruğu Sampuanı ise yeni saç çıkartıyor, olan saçı güçlendiriyor ve uzatıyor. Uzun vaadede sonuç almak istiyorsanız, ikinci tercih daha çok sizin için :)


Sevgiler,
B.

Comments

  1. Bıktım artık yerlerden saç toplamaktan.Deneyeceğim mutlaka. Takipteyim.sizide beklerim (kinay2006)
    http://gullugalaksi.blogspot.com.tr/

    ReplyDelete
  2. Merhaba blogunuzu takibe aliyorum bloguma beklerim

    ReplyDelete

Post a Comment

Benim için yorumlarınız ve düşünceleriniz çok önemli. Her yorumu okuyorum, her soruya cevap vermeye çalışıyorum. Art niyetle yazılan yorumlar onaylanmıyacaktır. Fotoğraflar bana aittir. İzinsiz kullananlara karşı yasal işlem başlaticagimdan emin olabilirsiniz. Benim bir diyeceğim var diyorsanız ozaman böyle buyrun.